sunnuntai 22. lokakuuta 2017

MZ vihdoinkin käsittelyyn, osa viisi. 22.10.2017

 "Zchopaun  pääskyjä" langalla.
 Epätarkka vain kuva.... Valmiina koteloitavaksi.
 Etuoikealta.
 No takaviistoon myöskin.
 Jälleen yksi maalikerros lisää..
Tämä osasto ennen viimeistä silausta. Ja Coko!
 Pakoputken kiinnitysosat.
 Tämä osasto alkaa olla valmis!
Ja Coko!

Ajatus: Entäs jos laittaisi uudenlaisen "Cafe raacerin"? Pyörän, joka näyttäisi useista eri pyöristä kootulta. Mahdollisuus tosin vain maalijutuilla tehdä tätä visiota, mutta tarkoitus ei olisikaan päästä harmoniaan ja toisiinsa sointuviin väreihin....?? Katsotaan mitä tulee tapahtumaan. Lauantain juttuja oli pakoputken siistiminen, sekä kiinnitys osien kunnostaminen. Myös jarrupoljin sai osansa.

Pieni sananen Cokosta. Olin maalaamassa jotain osaa, kun Coko tölmäsi paikalle, saaden suihkua naamalleen. Kyllä se vähän murahti... Ajattelin, taisin menettää remonttikaverin, ei astu tähän huoneeseen yhdelläkään neljästä jalasta. Coko on kovempi kuin luulinkaan. Parikertaa heilutellut spraypulloa sen naaman edessä, eikä ilmekään ole värähtänyt.  Aika tiukka kaveri, sanoisin!


Tänään sunnuntaina olikin hieman pitempi päivä. Moottoria ja runkoa putsailin, maalasin ja lakkasin.
 Runkoakin pitäisi putsata.
 Molemmin puolin, ja päältä sekä alta..
 Töötti ei ole edustuskelpoisessa kunnossa.
 Tässä puhdistettuna ja lakattuna.
 On sitä tuollaisena mukavampi käsitellä.
 Rungon hionta menossa.
 Puolin ja toisin.
 Moneskohan maalikerros tässä.
 Symmetria vaatii kuvat molemmilta puolilta.
 Tässä johdotus valmiina.
 Täm puoli jää sileäksi.
Coko tietenkin, remonttimies...

Osa moottoria ja runko saivat käsittelyn tänä päivänä. Putsasin moottorin ja takarungon liittymäkohdan huolella, se olikin sokkeloinen paikka. Harkitsin jo motin irti ottoa, mutta hammasharja ja tikun päässä rätti tekivät hyvää jälkeä. Moottorin myös viimeistelin, niin että saatoin vetää lakan päälle. Sitten rungon kimppuun, sähköjohdot irti, hionta, putsaus, maalaus ja lakkaus. Runkoahan ei näy tankin alta, mutta mukava tietää ajaessa, että sekin on hoidettu.Vielä on keula tuunaamatta, huomenna MZ saa jälleen riippua katosta, kun eturatas on irti. Keskiseisonta tuki pitää myös laittaa kiinni.
ps. Päätin parantaa tapani kuvien otossa. Kuvathan ovat tulevaisuutta varten, seuraava tuunaus on paljon helpompaa, kun on paljon kuvia eri kulmista. Toki tähän  blogiin tulee vain murto-osa. Mutta huomasin, että olin jämähtänyt vuosien kuluessa ottamaan kuvia vain pyörän kytkimen puolelta, juuri kun olisin tarvinnut oikealta puolelta otettuja, ei niitä meinannut löytyä lainkaan.

Ei kommentteja: