maanantai 23. lokakuuta 2017

MZ vihdoinkin käsittelyyn, osa kuusi. 23.10.2017

Kuten tuossa uhkailin MZ joutuu riippumaan katossa jonkin aikaa. Eturatas tulee huomenna työn alle.

 MZ on siitä harvinainen pyörä, että siitä löytyy puinen osa. Modifoin tuohon pienen kumilisäkkeen.
 Kumi sen takia, että nyt pyörä ja jalka ovat oikeassa asennossa, tukevasti maassa. Cokon jalat ovat aina oikeassa asennossa.
 Jalkatapitkin laitoin paikalle.
 Symmetrian vuoksi toiseltakin puolelta.
 MZ seisoo lankun päällä, eturattaan poisto helppoa. Teleskoopit saivat mustan värin.
 Hmmm. tässä sitä väripalettia, lopullista? Aika näyttää.
 Kaikki kulkimet pitää olla vähän tuunattuja. Nämä crocsit ovat ottaneet kilometrejä.
Coko haaveilee ruoka-ajasta.

Hieman lyhyt päivä tämäkin. Mutta mukava näprätä MZ,tiä vähitellen avokäsi kuntoon, sillä tarkoitan, ettei heti kädet liassa kun siihen koskee. Keskiseisontatuen stoppariin laitoin puolisen senttiä lisää, tein lisän roiskeläppä kumista, liimalla ja parilla ruuvinaulalla kiinni suureen harvinaisuuteen moottoripyörissä, stopparina toimivaan tammiseen puu palikkaan. Itä-Saksan henki kävi vierailulla! Jalka tapit laitoin myös paikalle, täytyy penkoa varastoa, jos löytyy vaihteen puolelle uusi kumi, jos ei löydy, Karrilta löytyy. Käynnistin polkimeen löytyy kyllä uusi vähän repeilleen tilalle. Mutta kun katseli MZ kokoontumisessa pyöriä, näytti olevan sääntönä, ettei polkusimessa ollut lainkaan kumia. Eihän sitä ollut Ducatissakaan edes uutena. Etuteleskoopit putsasin ja maalasin mustaksi, entisen sinisen päälle.
Vaikka alussa oli tuuma, että vähän pölyjä pois ja baanalle, itää jo nyt maaliosienkin uusi maalaaminen se tarvitsee ruiskua, ei ongelma.  Olisikin kolmas kerta, kun MZ vaihtaa väriä Perkkiössä. Mutta mikä väri, en tiedä vielä itsekään, enkä julkaise ennen kuin väri on pyörässä! Huomenna eturattaan kimppuun.

                              Eturengas vuorosssa, alkaa loppusuora?
 Brembokin pääsi fiksaukseen. Neljä ja puolimilliä kulumisraja, viittä näytti mauseri.
 Alumaalia alle. Ei ole etiäinen, jos pyörän väri vaihtuu.
 Tuostahan saisi hyvän  Goodmans kaiuttimen!
 Lopullista väriä muutama kerros pintaan.
Huomenna jatkuu eturattaan "kiusaaminen".

Hieman lyhyeksi jäi päivä. Olikin istumatyötä koko rupeama. Jarrulevyn rungon putsausta, sekä maalaamista, vanteen ja pinnojen nykertämistä maalauskuntoon. Valmiiksi ei vanne ja pinnat tulleet vielää, yllättävän hidasta hommaa.  Jarrulevyn rungon alumaali viivähti hieman aikaa mietintämyssyn alla maalattujen osien värinä... Eii. Mutta pientä vihiä jo tässäkin raportissa, tai sitten ei. Keulaan loppuu pyörä, aloitanko uudelleen takaa, tuntuu, että koko ajan pitäisi tarkentaa ja tarkentaa hommaa...

Ei kommentteja: