Kun bensaa oli kanisterissa, eikä muutakaan tärkeä, päätin polkaista MZ,tin käyntiin. On se ihme vekotin, toisella lähti nyt, kävi terveen MZ,tin äänellä, tyhjäkäynti oli vielä liian isolla, pyrki ryntäilemään. Ajattelin, ettei tinaamani neulan pidin ole pitänyt. Sammutin menin Bingin kimppuun.
Tässä Bingin kaasarin osia.
Jos video ei toimi, toimii tämä kuva ainakin todisteena MZ,tin käynnissä olemisesta. Kuvassa näkyy liian rivakka tyhjäkäynti kierrosluku mittarista.
Osiin pistetty Brembon jarrusatula.
Tiivisteet olivat pääseet kovettumaan, ja jumittivat mäntiä sylintereihin. Kohta on jarrut kovassa iskussa, kun lähetys Karrilta saapuu.
Käyttelyn jälkeen irroitin kaarasrin ja purin atomeiksi. Kuten olin arvellutkin vika löytyi neulan pitimestä. Ei niin, että tinaus olisi pettänyt vaan pitimen metalli oli ehkä kuumetessa menettänyt kimmoisuutta, eikä pitänyt kutiaan. Seurauksena kolo, jossa neula asusteli, ettei tipaha neulaputken pohjalle, oli laajennut ja päästi neulan putoamaan melkein neulaputken pohjalle, tämä epäsopiva suhde ilman tulon ja bensan välillä aiheutti ryntäilyä. Tavallinen moottori olisi sammunut kuin saunalyhty, ei MZ. Onhan sillä ajettu, vaikka uimurikammion pohja pudonnut. Minäkin olen parit ihme viritykset tehnyt päästäkseni kotiin, ensimmäisellä kerralla Vapen anturi irtosi niiteistä, tilkitsin trasselilla anturin noin "kahden millin" päähän pyörijästä, ajelin tyytyväisenä Kälviältä kotiin. Kerran aloin kuunnella MZ,tiin tullutta outoa ääntä, ajatus, nyt on männänrenkaat solmussa olisi vallannut mielen jollakin toisenmerkkisellä pyörällä ajaessani, ei MZ,tillä, Poikkesin pysäkille, katselin mitä oli tapahtunut. Bingin kaasuvaijeria pitävä kansi oli irti, kilkatti iloisesti ruuvien varassa. MZ ajajalla on aina jokin monitoimityökalu muassa, jos jonkun moottorilaite tarvisee apua. Nyt kirein sillä Bingin kannen ja matka jatkui. Kummallakin kerralla MZ toimi, vieraat osat vaativat hivenen huoltoa....
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti