sunnuntai 3. toukokuuta 2015

Satasen koristelua 3.5.2015

 Tuohan näyttää, että on aina ollut tuossa?
Tästä kulmasta huomaa, että jotain lisää siihen on tullut.

Kun joutilasta aikaa jäi, pyörät ajokelvottomia, päätin asentaa vihdoinkin jo kertaalleen koeasennuksessa olleen koristepalan Satasen teleskooppeihin. Tällä ei oli mitään muuta merkitystä kuin tuottaa pientä silmäniloa pyörää etukulmasta katsoessa. Ajaessa siitä ei tiedä mitään!
Kun pyörät saan paikalle, odottaa Satasen takalaukussa tarpeellinenkin aine vaihdettavaksi.  Öljyt vaihdelaatikkoon ja perään. Mutta sitä ennen pitää moottorin ja vaihdelaatikon lämmetä sopivan lämpimiksi. Sehän tapahtuu vain ajosuoritteella!
ps. Eilen olimme Anselmin insinööriksi valmistumis juhlassa, Onnittelut! Sen  kunniaksi lyötiin Ducati käyntiin.  Oli poika saanut uudet jakoremmit oikeaan kireyteen, ajoituskin tuntui olevan kohdallaan, eikä Ducati toistanut sitä katastrofia jonka sen esi-isä Ducati 450 Desmo teki allekirjoittaneelle neljäkymmentä kolme vuotta sitten. Potkaisten nilkan tohjoiksi väärän ajoituksen vuoksi. Niin, eihän tuossa Munsterissa ole edes jalkaveiviä!
Tänään neljäspäivä vaihdoin Satasen perä-ja vaihdelaatikko öljyt. Vanhoilla ajettu vain 2500 km mutta remontin jälkeen kannattaa aina vähän hätäillä. Satasen kilometrit vaihdossa: 210870 km.

Ei kommentteja: