tiistai 5. joulukuuta 2017

MZ vihdoinkin ajokuntoon. Uudet renkaat. 5.12.2017

                   Karrilta tuli lähetys, joululahja vähän ennakkoon.
Sisälsi mm. uudet renkaat, aidot Hedenaut. Ovat sopivat ajeluille teillä, joiden päällys on  jäännyt öljysorattamatta tai asfaltoimatta, on jopa sellaisia joista edellämainitut on kuorittu pois. Se on ollut huono konsti,  koska alusta jäänyt useissa tapauksissa muhkuraiseksi.  Mitkään montturenkaat nuo  eivät ole, enkä sellaisia halunutkaan. Asfaltillakin hätätilassa voi ajella aivan hyvillä mielin.
Lähetyksessä tuli muutakin sälää, bremboon tiivisteet, uudet kahvakumit ja jalkatappien kumit, olihan siellä vielä jotain muutakin. Nyt on menossa pienten asioiden näpräämistä, josta ei paljoa kirjoittamista. Kunhan saan nämä kuntoon, tulee yksi suuri, maalattavien osien maalaus!

Vasemmalla takakumi, keskellä etukumi, oikealla nykyinen etunen........

                                          Neuvottelut Brembon kanssa.
Levyjarru on sellainen, joka ottaa nokkiinsa pitkän seisokin. Ei ollut MZtin Brembo poikkeus. Laitoin kaikki uudet tiivisteet satulaan, mastersylinteriin ei ole mitään asiaa mennä sorkkimaan, on lähnnä kertakäyttötuote. Eihän se mitään, jos se kertakäyttö tarkoittaa esim. viisikymmentä vuotta jne... Masteri olikin virkeässä kunnnossa, mutta satula ei meinannut suostua yhteistyöhön ei millään. Viimeinen korjaus oli teräspunosletkun satulanpuoleinen liitin. Kun sen sain kuntoon, alkoi jarrut olla pelikunnossa. En vaihtanut vielä uusia jarrupaloja, niin paljon jarrunesteen kanssa joutui värkkäämään, olisi uudet palat olleet heti vanhat. Palojen vaihto on viidenminuutin homma.
Ulkonäön vuoksi laitoin ohjaustangon päihin prameat tärinävaimentajat. Tänään säätelin käyntiä, nyt alkaa viimeisetkin öljynrippeet olla pois pytystä ja kanavista. MZ ei pahemmin savuttele! Sähköissä on vielä sanomista ja liittämistä, sen jälkeen vasta alkaa maalaus urakka, maalitkin jo valmiina. Siis värikin valittu!!
 Brembon rakenne on yksinkertaisesta yksinkertaisin.
 Mastersylinteri on käytännössä kertakäyttöinen, mäntä melkein valettu sisään.
Pientä koristelua välillä!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Veikkaan oranssia.Mutta olis tietysti helpompaa sinisellä vetää päälle.Punainenkin so
pis tuohon.


Juha U