ETUSUOJA
Tuntuu, että pakkaset alkavat antamaan periksi. Yöllä vieläkin kylmää, päivällä jo huomattavaa lauhtumista.
Kokeilin, saisinko lämmitettyä läpijäiset seinät siedettävään olotilaan. Tavallista kauemmin se vei, kuitenkin kohtuullisessa ajassa oli lämpö päällä. Kohtuullisen ajan vietin ruuvihuoneen siivoamisessa, käytin jopa imuria tähän hommaan. Sitten olikin lämmintä tarpeeksi, etusuoja käsittelyyn, maalikerrokset päälle, kattoon kuivumaan. Niin, pitihän pyörä siinä joutesa polkaista käyntiin, lirutella viimeiset besatipat kaasariin, josta ilmaan sekoittuneena ahnaan männän imemänä sylinteriin. Niinkuin tämä riittäisi, mäntä muuttikin suuntaa, alkaen painaa ilma-bensa seosta aina vain ahtaammalle, kun pakotiekin oli tukossa, alkoi tulla seokselle tukalat paikat. Eikä tässä kaikki, sytytystulppa, oikealta nimeltään kynttilä räpsäisi kipinän ahtaalla olevan seoksen niskaan, paukkuhan siitä tuli, vaikka samalla mäntä lähti vilkkaasti alaspäin oli bensan- ilman seos pilalla, muistona vain pakoputken kautta ulos haihtuva aromikas pakokaasu.
On se höyli starttaamaan tuo MZ!
Ps. Samalla reissulla lantrasin neljä litraa bensaa kaksitahtiseen moottoriin sopivaksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti